tirsdag 14. oktober 2008

Ingen sauer innom i dag. Såvidt jeg vet.

Sauene har flytta. Nå har de lenger vei hit, om de lurer seg ut av gjerdet. Det er dessuten en annen hage imellom, he he.

I dag kom det blad fra blomstervenners klubb, jeg har visst meldt meg inn der. Ikke betalt da, men plutselig kom det blad så de må nå ha fått innmeldingen i hvert fall.

Så har jeg bestemt meg for å så rødbeter til neste år. De høres kule ut. Særlig hvis det finnes noen som er litt stripete.

Drivhuset går det ikke framover med. Gubben er stort sett på havet. Bare innom og sover eller spiser, sånne raske turer mens de er i nærheten og leverer. Men neste gang er det visst hans tur å ha fri når de leverer, så da kanskje det skjer noe. Håper det. Han syntes forresten at den coleusen han fikk da jeg var på forumtreff, var blitt fryktelig stor allerede. Det har han jammen rett i. Tror kanskje jeg bør ta toppen på den nå, ellers kommer den til å bli superlang. Men skal man gjøre det?

1 kommentar:

Rita Hogefeld sa...

Coleusen bør toppes, og toppes og toppes og toppes hvis du vil ha den fyldig og bladrik. Ellers blir det bare en lang stilk med noen blader på. Jo flittigere du er til å knipe toppene, jo flottere blir den.