søndag 21. desember 2008

Juletreet er hentet!

I dag har vi vært i skogen og hentet juletre. Det var ganske kjapp prosess i år - vi fant en topp på et trasig tre, som var full av kongler. Det var såpass sært at det bare måtte med. Gubben erklærte at det så finere ut etter at det kom ned, det er mulig. Jeg synes nå det så kult ut høyt der oppe også, jeg. Nå får vi bare se om det er plass til pynt når lysene er kommet på - det er veldig masse kongler, så jeg er ikke sikker. Årets tre er så sært at jeg regner med det kommer bilde når det er kommet inn i stua, men det skjer altså ikke før lille julaften. ;) Basta bom, treet og kjøttrulla må vente til da.

Ellers så har vi handlet oss julegave i år. Det vil si, mens jeg var på "julekaffe" på fredag, dro gubben av gårde og kjøpte og hentet ny komfyr. (Pruta og sånt der som han tar seg av uansett.) Ganske fancy sak, men vi gadd ikke induksjon denne gangen. Electrolux EKC60405 tror jeg den heter.

I dag er det hvitt ute igjen. Ikke mye, men det er hvit farge. Bra. Sånn kan det bare være, behøver ikke å komme mer nå.

3 kommentarer:

Berit sa...

Ferdig pynta juletre, ikke dårlig. Du kan jo spraye på litt sølv eller gull på dem om du føler for det. Jeg pynta juletre lørdag. Ikke vårt, men mor sitt - det er tradisjon at vi jentene kommer en helgedag før jul og ordner julehus. Furu på henne denne gangen, med kongler på. Men i tråd, da.

elle-melle sa...

Flott å få nesten ferdig pyntet tre!
Gleder meg til å se det. Her er det og tradisjon for pynting av tre lillejulaften. Vi har nå bare et kjøpetre da, men det er kjøpt inn og står utenfor og venter på morgendagen.

Anonym sa...

hvorfor ikke:)