søndag 15. februar 2009

Aking, måking, fuglemating og diverse

I dag har vi vært ute en del timer. Våknet tidlig, sto opp litt seinere, men kom oss relativt raskt ut. Jeg fortet meg ut for å få tatt bilder før det kom en bofsjis løpende og ødela snøen med spor. Fikk tatt noen fine vinterbilder synes jeg. :) Vinter er jo fint da, det er bare så kaldt. Men jeg hadde på meg klær og de svinedyre Eccoskoene holdt varmen! Så har vi vært og akt i en akebakke, får god fart på rattkjelken. Er veldig fornøyd med den.

Kjellerluka er måket fram, og dermed kom jeg meg ned i kjellern. Leita opp to underskåler til leirkrukkene, pluss ei leirkrukke også. Og så tok jeg opp noen plastbrett med det samme. Jeg må jo prikle snart... Så forresten at jeg har tre hele sekker med polarjord liggende frostfritt i kjelleren, det burde holde til en del prikling. I år har jeg vært riktig så smart, rett og slett.

Måket mer snø over staudepottene også. Så tiner de ikke fram med en gang når det blir mildvær igjen (for det blir det jo). Og så har vi hengt opp det fuglebrettet jeg har kjøpt, et sånt med sugekopper. Så nå sitter det fast på vinduet. (Se bilde) Kjøttis har vært innom en tur, men han var foreløpig skeptisk. Han bare hoppet kjapt innom den materen dere ser i bakgrunnen på bildet, og så fløy han videre. De venner seg nok til det. ;)

Ingen kommentarer: