tirsdag 17. mars 2009

Det vokser og gror

Sånn her ser en primua ut. Rettere sagt to. Jeg håper ikke det er alt for lenge til neste gang jeg får se en sånn... ;)

I dag har jeg sendt av gårde to artisjokker og en rosenkål med et bursdagsbarn. Og så har det spirt sikkert 20 tagetes... ;) Det kommer mer enn det ryker ut, for å si det sånn. :) Nå må jeg huske å pakke til i morra, jeg skal ha med noen planter (og frø, husk!) på jobb, ei som skal innom og hente. Da blir jeg kvitt tre-fire til. Supert.

Det kommer visst ikke fler spirer av den der verbena bonariensisen (kjempeverbena). Skitt. To planter delt på seksten stykker går veldig dårlig. Jaja. Da kan jeg ta de to, og så kan vi heller finne en annen sort som vi sår felles. Var litt seint ute for den i alle fall. Nå er det ikke så lenge til Dragland kommer for å snakke om dekorative planter og årets nyheter. Det blir skøy. Men jeg er fortsatt litt småsur for at han ikke lenger har sånne klematispakker med rabatt. :( (For det skulle jeg ha!)

Og så har vi opplegget til urtekurset høvelig i boks. Synes foredragsholderen var ganske drøy i pris, men vi har råd til det denne gangen så vi kjører likevel. (Vi tror nå vi har råd, for vi tror det blir populært. Med fem deltakere blir det verre...) Jeg tror det blir kjempebra kurs, for vi har varierte kvelder. Gleder meg, håper bare jeg har tid til å bli med på de fleste kveldene! Kursplanen er her for de som vil se.

Lurer på om jeg kan så tomaten nå. Hvis drivhuset kommer opp i påsken, slik gubben håper på, så burde det gå greit. Hvis ikke, så blir det litt verre... Jeg tror jeg må ta sjansen.

5 kommentarer:

Kristin Aurdal sa...

Drivhus allerede til påske - åååå så heldig du er. Husk og legg ut bilder underveis, så gubben min kan lese seg til hvordan det skal gjøres, og forbered deg på spørsmål fra meg underveis. Lykke til med prosjektet.

Randines hageblogg sa...

Påske er en flott tid å sette opp drivhuset, så er det klart til sesongen...

Det er tid for såing av tomater, de vokser ikke så fort, mine er klar for planting i drivhuset i slutten av april/begynnelsen av mai.

Gled deg til drivhuset, oppsetting går nok bedre enn du tror...

Ellen Walnum sa...

Å så spennende det skal bli med drivhuset. Husk å dokumentere prosessen her på bloggen så vi får fulgt med!

Bjørg 47 sa...

Jeg har vært og sett prisene på Rom Hagesenter (som er nær oss) og de koster iår 190,00 !! pr stk. for å si det sånn, blir det ikke mange nye hos meg !!

Miamaria sa...

He he he, men folkens, har jeg noengang gjort noe i hagen uten å dokumentere det? He he he Det kommer nok mer om det i bloggen etterhvert, ja.

190 kroner for en klematis? Nei da er Dragland heldigvis billigere (neppe så godt utvalg som Rom da), men det er dyrt nok likevel. :(