onsdag 8. april 2009

God påskeferie! Allerede!

Slutta på jobb klokka 12 i dag - påskeferie! Endelig ferdig på jobb i tide til å se söderläge på tv... (NRK nå) Og så har jeg vært hos rekemannen og handlet reker, så når bare mine foreldre blir ferdige på jobb så kjører vi dit og spiser reker og drikker hvitvin og sånt ferieaktig. :) Ah, ferie er deilig.

Så har jeg vært i banken i en time i dag, for å få sjekket hvordan forsikringen dekket drivhuset. Det er altså fullt dekket med 8000 i egenandel hvis det er minst storm - under det så nytter ingenting. Prøvde å levere selvangivelsen, men de kodene står jo selvsagt ikke på arket, det er sendt i et brev for seg selv som jeg ikke kan huske å ha sett, så da har jeg vel ansett det for reklametøf og kastet det, antagelig. Eller lagt det et lurt og trygt sted... Så den ble ikke levert, men nye koder er bestilt.

Drivhuset satser vi på å sette opp i morra. Da har vi noen dager å gå på... Så er det bare å håpe at været blir bra. I dag tror jeg faktisk at det har vært litt varmere enn de siste dagene før. Muligens har det smeltet litt mer også - har ikke sjekket der oppe ved drivhuset, men. Snøklokker og klosterklokker er definitivt i blomst nå - og den ene, stakkars krokusen. (Håper den formerer seg så den får noen kompiser neste år.)

Bildet er faktisk av et bed. Det er nede ved naustet - jorden ser ut til å være vasket vekk. Det som er igjen, er stein, en valurtsrot og en primularot. :)

1 kommentar:

Ellen Walnum sa...

God påske til deg! Håper været holder så dere får satt opp drivhuset.