mandag 6. april 2009

Hva skal jeg ha i baljene?

Grubler og fantaserer, hva skal jeg ha i murerbaljene ved drivhuset tro? Det ser ut for at det kan bli to baljer på kortsiden - en på hver side av døra, og fem på langsiden. Det går 90 liter jord i hver balje. Det skulle bli plass til en del planter...

Da kan jeg jo for eksempel la være å lage masse hull i en av dem, og ha en sumpbalje... Og så kan jeg ha alle disse ugressplantene som man ikke kan ha i vanlige bed. Stripegress, valurt, sånne ting. Jeg vil ha ganske høye saker helst - tror jeg. Hmmm... Det er veldig vanskelig å bestemme seg.

Bildet viser den nye tørrfisken som er hengt opp. Dette buret kommer ikke tyvene seg inn i. (Jeg klarte ikke selv å pønske ut hvordan det skulle åpnes...)

Nå har jeg lagt Cerinthe major og mangold (bladbete) i vann. Skal sås i morra. Har planer om å så to sorter Heuchera (alunrot), koriander, og noe rødbetergreier også. Kanskje allerede i dag. Det var så kjedelig når alt var ferdigspirt. ;) (Bortsett fra det jeg har gitt helt opp.)

Og så har jeg ordnet billetter i dag, så nå blir det hagemesse på Lillestrøm på meg også. Og kanskje jeg får shoppet meg nye bukser også mens jeg er i Oslo... (Nå er det så lenge siden sist at jeg har egentlig bare to igjen som er hele OG passer. Og de passer kun uten stilongs.)

2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Hagemesse på Lillestrøm blir bra vet du.
Murerbaljer kan du jo bruke til alt. Jeg skal ha mine i drivhuset til tomat, agurk, blomkår og div andre matnyttige ting. Usikker på om jeg skal ha lecakuler eller om jeg skal ha hull.
Ha en fin påske og håper på at du får masse sol.

Anonym sa...

Dette bildet minte meg om barndommen. Når vi besøkte bestefar i Vesterålen hadde han tørrfisk i garasjen. Av og til tok han oss småjentene med for å ete tørrfisk...nam, nam...
Ynskjer deg ei god påske!