søndag 3. mai 2009

Flott hagevær i dag også!

Det er flott hagevær i dag også. Ikke riktig like varmt som i går, men stort sett opphold og en god del sol har det vært. Og ok temperatur, med vindtett fleecejakke. ;) I dag har vi bare vært heime, så nå har vi fått gjort ganske masse.

Vi har blant annet fjerna bjørka og satt ned rosebusken Hansa istedenfor. Bildeserie i bildebloggen. Jeg tror det blir superbra med en rose der, særlig en så dufter så fint. Ypperlig, ikke så langt fra plattingen. Jeg har klippet den ganske kraftig ned, så rota skal få til å komme seg. Og så har jeg satt to rotskudd i potte, pluss seks stiklinger av det jeg har toppklippet av rotskuddene igjen. Forhåpentligvis får jeg flere Hansaer etterhvert. :) Elsker duften av den!

Bildet er som man kanskje ser, av en pallekarm med plantepotter nedi. Dette er sånt som jeg pottet i fjor, med tanke på årets planteloppemarked i hagelaget. Her er det heuchera, gressløk, valmuesøstre, akeleie, geum, storhjelm og forskjellig. Har renset alle pottene for rusk og rask i dag, så nå må de bare vokse seg stooore den neste måneden.

Gubben berget noen snøklokker da vi tok bjørka, de har jeg pottet til vårplanteloppemarkedet som er allerede førstkommende lørdag. Vil ingen ha dem finner jeg nok et sted å plassere dem likevel. :)

Jeg har også holdt på litt i drivhuset, drueranken har fått seg ny klatrepinne blant annet. Og så har jeg begynt å rydde ugress og daue greier i septikbedet, der er en sånn krypende djevel som har fått holde på. Og så har jeg klippet hele skjermleddvedhekken mot nord. (Men glemte å gjødsle, det får bli i ettermiddag.)

Så har vi vært i sykebesøk hos Spjelke, lammet vi berga i går. Han har fått komme inn i fjøset igjen sammen med moren sin, og virker ganske pigg. Men moren har visst veldig lite melk, så han må få flaske i tillegg. Foten er spjelka, så nå kunne han visst stå når han får melk. :) Vi krysser fingrene for at fortsettelsen blir like bra.

Ellers så har jeg en ukjent jeg trenger hjelp til å identifisere, ta en titt innom Hagegal, der ligger bilde av den.

Ingen kommentarer: