fredag 12. september 2008

Knallværet fortsetter


Å nei, nå begynner han Gislefoss å snakke om lokal tåke her. Og når de snakker om tåke her, så BLIR det tåke her. Søren. Håper ikke det blir før søndag, jeg så ikke hvilken dag det varslet var for.

Har vært ute i dag også. Har plantet til en hel ventebedpallekarm med kul årssådd. Det er mye goodies der, men jeg har jo ikke bed å sette dem i til våren, hvis ikke veldig masse dauer i løpet av vinteren. Jeg skal vel lage mer bed går jeg ut ifra, men jeg har rett og slett ikke planen klar for hvor hen det skal lages. Håper jeg klarer å bestemme meg i løpet av vinteren.

En annen ting som må bestemmes i løpet av vinteren, er jo dette drivhuset, nevnt i forrige innlegg. Jeg vet rett og slett ikke helt hvordan jeg vil ha det. Jeg vet hvor hen, men har ikke tenkt på alle praktiske løsninger og slikt. Bare spørsmålet om hvilket gulv, er jo vrient nok. (Åssen får man isolert best, tro?) En annen ting er at jeg vil gjerne ha litt le, for det er jo så åpent her rundt. Riktignok har naboen en fjøs som kanskje tar av litt, og rett bak kompostbingene står det ei selje, men det stopper vel ikke en orkan eller sånn når vinden kommer susende gjennom sundet. Får lese meg litt opp på drivhus, jeg har jo nyss fått meg ei lita drivhusbok også. :)

På bildet kan man se hvor hen det skal stå. Helt oppe på tomta, rett opp av det høyre Magnar-bedet. Like i nærheten av kompost og arbeidsbord, det blir vel bra? Det blir liksom utenfor selve hagen, på en måte. I arbeidsområdet.

Ingen kommentarer: