onsdag 24. september 2008

Løksortering og potetopptaking, full rulle

Ja, her er et lite bilde fra årets potetopptaking, det vises ikke så godt for en vind det var, men regnet ser man vel oppi der... Jeg ble smekkblaut på det lille øyeblikket jeg sprang ut for å ta dette bildet... Vi har GOD avling i år, i hvert fall på den første sorten som er tatt opp. (Vi har fem sorter i landet, + to småsorter i pallekarm.)

I dag har vi hentet hagelagets løker. Det var ganske mye løk ja, og jeg er i grunnen glad jeg har lister og greier. Jeg tror faktisk jeg har høvelig oversikt over både bestillinger og beholdning. Vi var akkurat passe mange som sorterte, og det gikk egentlig som smurt. Det var noen råtne løk og noen som manglet, men i forhold til antall totale løker så var det lite svinn egentlig. Jeg tror jeg får MASSE MASSE løker som må i jord. Men, nå har jeg lært meg å stappe imellom stauder, så det skal vel gå bra. ;)

Ikke noe nytt i drivhussaken. Funderer fortsatt på gulv. Jeg har jo hellet litt mot å ha singel, og så heller i midten, og så et par "kammer" hvor det er jord rett ned. (Jeg må da ha en drue i drivhuset???) MEN så er det jo det at å sette bord direkte på singel, det kommer til å ende med elendighet, min tålmodighet (den manglende) tatt i betraktning. Og å legge heller over hele blir litt dyrere enn planlagt. Her er vi i vurderingsfasen.

Og så pønsker jeg på utstyr og sånn. Jeg må ha automatiske lukeåpnere til alle fire lukene, men det er eneste jeg har bestemt meg for... Hm.

Ingen kommentarer: