tirsdag 30. september 2008

Vi har vært flinke i dag!

Jeg har fått beskjed om å kunngjøre at vi har tatt opp all poteten. (Det vil si, jeg har ikke tatt opp én potet.) Egentlig er det bare nesten, for jeg har hvit og blå potet som ikke er tatt opp ennå. Og den skal jeg ta opp selv. Så har jeg også fått beskjed om å notere at rødpotet, det skal vi bare ha én fårre rødpotet til neste år. Javel.

Mens han har tatt opp potet, har jeg plantet løk. Masse løk. Har bare fire stor-allium igjen av tjue, alle narcissene er kommet ned (de tar stor plass altså), og jeg har begynt på tulipanene. Fått ned to sorter - blandet dem to steder, håper det blir fint.

Og så har vi fått ned noen hundre krokus. Gubben hakka plen, jeg strødde krokus.

Ellers så har vi ikke fått tilbake papirene som skulle skrives under av naboen i forbindelse med drivhuset, han var plutselig bortreist men han skulle ringe sa kona, for det var ett eller annet som ikke var så firkantet... Eller hva det var. Jeg tipper at han ikke kommer til å skrive under. Men hva det papiret egentlig er, lurer jeg også på, for andre har da bygget garasje kloss til nabogrensa uten å se snurten av det... Om så stemmer, er det ikke rart naboen er skeptisk. En annen ting er at vi har ordnet gravemelding, og der går visst vannledningen på helt motsatt side av huset fra hvor den faktisk går. Interessant, dette her, mye å lære...

Så har jeg øvet med ny-objektivet, i bildebloggen.

1 kommentar:

Villrose sa...

Bra noen har noen til å rappostere for seg.
Jada, så flinke så! Ja, narsissløk er digre.