onsdag 15. oktober 2008

Primula secundiflora

Jeg tror dette er en Primula secundiflora. Det står lecundiflora på lappen, men da tror jeg at jeg har fått en helt ny plante for jeg fikk ingen google-treff på det navnet. ;) Så da tar vi det navnet som er én bokstav ifra. Den ser ganske fin ut, synes jeg. Glemte å sjekke om det er en av de som dufter, sånne primulaer foretrekker jeg. Men fargen var i hvert fall fin.

I dag har jeg bestilt meg ei ny bok. Om drivhus. Må jo ha noe å lese i framover. ;) Har også bestilt hovedpremie til fotokonkurransen i hagelaget, det ble den ett eller annet om norske hager i tusen år eller noe sånn. Den hørtes fin ut på det som står på forumet om den, og omtale. Håper det er fine bilder i den også. Nå må jeg bare huske å brenne en ekstra CD med alle bildene til Harstad, sånn at de kan få bildene til gjennomsyn. (Hagelaget der er jury i konkurransen)

Ellers, ingen sauer her i dag. ;) Jeg skulle rydde og ordne litt i huset, men er slapp for tiden. Ble fryktelig kvalm på jobb i dag men det gikk bra etter jeg kom heim så jeg er nok ikke sjuk. Men jeg har null energi, lurer på at kanskje lyslampa bør komme fram før det er helt vinter.

Jeg vet forresten hva jeg skal på lørdag som kommer, det er noe jeg gleder meg til. Loppemarked! :) Da skal jeg kjøpe meg flere glasskavler (i sommer fant jeg ut at jeg hadde mange færre enn jeg trodde) i hvert fall! Håper de har noe annet jeg får lyst på også. :) Og så skal jeg innom den butikken jeg linket til her om dagen, hverdagsliv.no. De har jo ett og annet, vet ikke om jeg skal ha noe men jeg har i alle fall lyst til å ta en nærmere titt.

Bare et par dager igjen nå så er det jo helg. :)

5 kommentarer:

elle-melle sa...

Nydelig primula det der.
Jeg ble så nygerrig på hva det var du hadde for lte av i sommer - glasskavler - hva i all verden er det?

hajal. sa...

Lyslampa eg grei å ha, eg har brukt den i snart 4 veker trur eg.
Glasskavlar er fine å ha, eg brukar mine ved forntena opp på kvit dekorstein.

Miamaria sa...

Glasskavler er rett og slett en glasskule. De pleier å være i grønnfarget glass, har også sett brunfarget. Tror de ble brukt før i tiden i fiske, muligens til fløyt på garn? Da var det bundet tau rundt dem i et spesielt mønster.

Hajal, har du brukt lyslampa i fire uker nå så skal jeg jammen meg ta ned min nå. Takk for tips.

elle-melle sa...

Jaha så vet jeg hva det heter. Jeg har også slike, min svigerfar var fisker.

Inger Karin sa...

Flott Primula, du begynner virkelig å få en fin samling med snadder nå! :-)