søndag 2. november 2008

Pottesortering og frivillighetsmesse

I dag har jeg ikke rukket så veldig mye, for jeg var i surprise-30-årsdag i går. Det var veldig artig, for hun vi overrasket hadde ikke ant noe som helst på forhånd, så det var helt perfekt opplegg. Skulle gjerne hatt bilde av det ansiktsuttrykket, det er sikkert.

Vel, jeg kom altså dermed litt seint i gang i dag. ;) Men, da vi nå kom oss heim så tok jeg ut av bilen de tompottene jeg var og hentet for Hagelaget i går. En vennlig sjel hadde nemlig sendt oss mail og tilbudt oss en del tompotter, jeg så for meg en sekk kanskje. Det viste seg å være sju sekker, vi stappet stasjonsvogna full og da hadde vi lagt ned baksetet! Nå har vi en del potter til neste års planter for loppemarkedet, kjempegreier. Jeg har altså sortert disse i dag, kastet de få som var ødelagte, kakket av litt jord og sortert etter størrelse sånn at de skulle ta mindre plass stablet oppi hverandre.

Og så har jeg vært på frivillighetsmessa og besøkt hagelagsstanden der. Det var ikke helt som jeg hadde sett for meg, men et veldig koselig opplegg som jeg håper de fortsetter med. Det er altså lag og foreninger som får vise seg fram. Langs veggene rundt i samfunnssalen var det bord, og så hadde foreningene pyntet veggen bak, og bordene sine. Hele gulvet midt i salen var det satt opp bord og stoler der folk kunne sette seg ned for en kopp kaffe og muligens noe til. Veldig fint. Så har det vært kulturinnslag med jevne mellomrom, og så tror jeg de skulle dele ut en frivillighetspris også, fra kommunen.

Og sånn ellers skal jeg sy to kjøttruller i dag, men har som vanlig mest lyst til å utsette det "til i morra". (Og i morra blir det vel "til i morra") Men det må nå gjøres før kjøttet er ødelagt, det er nemlig kjøpt inn to emner, så det er bare å sette i gang. Hvis jeg har nok krydder og vi får tak i mer salt for det VET jeg at vi ikke har nok av...

Ingen kommentarer: