lørdag 10. januar 2009

Blodbeger i boks!

Nå er det 10. januar, og jeg har sådd blodbeger. Husker ikke hvordan jeg da ligger an i forhold til i fjor, men jeg må nok sikkert løse opp noen blodbegerknuter i år også tipper jeg. Forutsatt at det spirer OG at jeg klarer å holde liv i dem. Det spørs. Har en tendens til å glemme dem.

Det var ett eller annet annet jeg skulle så også... JA! Pelliz var det, jeg har jo en pelliz (pelargonium) jeg skal så. Kanskje på tide å gjøre det nå. Men hvor har jeg den og hvordan skal den sås tro. I hvert fall inne, men sånn ellers. Legge i bløtt først kanskje?

Når det gjelder sålista jeg la inn, så har jeg hatt litt flere frø i pottene enn jeg vanligvis pleier å ha. Jeg hadde så mange sorter frø fra i fjor, tenkte at det skal jeg ikke ha til neste år... Så hvis det ikke var veeeldig masse frø i, så klæsja jeg alt oppi. Godt mulig det kommer noen prikedotter med stauder rundt om i landet utpå vårparten. Ja, så har hagelaget planlagt priklekveld også, da er det jo kjekt om noen har noe som kan prikles også... Vi får se, det blir spennende hva som spirer - og når.

- Det var forresten litt avslørende den lista, der er et par sorter jeg tydeligvis bare SKAL ha, som jeg har fått frø fra to eller tre forskjellige plasser... Uuups... Vel, et par av dem prøvde jeg å så i fjor uten hell, og så har jeg skaffet meg nye frø i år, men jeg tviler vel på at det var frøenes feil. I alle fall blir det dobbel sjans i år, på de sortene. :) Ett eksempel er Aquilegia atrata, der tror jeg til og med det spirte det jeg sådde i fjor også... Kan man få for mange lurer jeg, og tviler.

Ingen kommentarer: