onsdag 21. januar 2009

Første blodbegerspire, jippi!

Sjekket blodbegersådden i morges, og jammen meg var det en liten spire oppi der! Kun en, men erfaringsmessig dukker det opp flere etter den første. Og om det ikke gjør det, så får vi håpe jeg klarer å holde liv i denne ene. Nå er jeg i hvert fall i gang! Var sådd den 10. januar, så da er det vel 11 dager det har tatt.

Så kom det konvolutt fra Rita i dag, med to frøposer oppi. :) Betula papyrifera (høres ut som et tullenavn, men er da bjørk med kul bark) og Meconopsis prattii. Stilig. Dette blir kult.

6 kommentarer:

Wenche sa...

Åh, se heldig du er da. Her hos meg har det ikke åpenbart seg noen ennå :-(
Men, jeg ser at jeg har sådd mine en dag etter deg så da er det kanskje håp for meg snart også :-)

Red Hobbitt sa...

Å så flott med spirer. Her har ikke frøene kommet i jorda ennå.
Nå har jeg spist for mye middag, gått en lang tur og skal ta meg ei pølse Skål! Og ha en fin kveld!

Miamaria sa...

Ha ha ha, nå tok jeg den med pølsa! :) Måtte lese to ganger.

Synes egentlig ikke det var så lenge å vente på blodbegeren denne gangen, har vel bare kikka oppi tre ganger eller noe sånt. Aldri skjedd før.

Ellen Walnum sa...

Her spirer også blodbegerne! Jippi!!

elle-melle sa...

Blodberger er flotte planter. Jeg hadde en for noen år siden, og den pleide jeg å overvintre. Det gikk greit helt til det året jeg glemte å ta den inn. Har aldri sådd dem før, så det kunne jo kanskje være et forsøk verdt.

Lykke til med dine nye spirer!

IngunnBW sa...

Er det ikke moro! Men lus høres jo avskrekkende ut. Håper jeg slipper unna sånne ulumskheter.

Ganske vilt å tenke på at det skal bli en diger bjørk av de små frøene....