mandag 16. februar 2009

Forbannet, ny nabo!

Til høyre i dette bildet får vi ny nabo. Bakom jordhaugen etter drivhusgravingen, dere ser såvidt taket på det gamle huset (som da sikkert skal rives for å gi plass til det nye?) stikker opp der. Jeg vil ikke ha flere naboer. I øyeblikket lurer jeg på å flytte, men det er jo ikke så mange andre alternativer uten naboer heller... Dritt. Men dette huset kommer da oppfor oss, og ser ned - de får stuevinduutsikten sin rett ned der vi sitter når vi er ute.

Prioriteringslisten min for sommeren er allerede endret. Treplanting - pri 1. Kanskje den jorda der ikke trenger å kjøres vekk, kanskje den kan bli jordvoll... Det er kanskje drøyt. Men jeg virkelig hater tanken på noen som skal sitte der oppe og glo ned på oss. :( Det er da god plass i de områdene som bygges ut for tiden, jeg trodde dette kom til å ligge langt fram i tid. Da er det vel bare spørsmål om kort tid før noen kommer rett oppfor oss også. Driiiiit.

Nå skal jeg ta meg en øl og gå inn på planterommet for å prikle meg i bedre humør. Hvis det går an. Dette var skikkelig bedriten beskjed å få, og det var ingen forvarsel om at det lå noe dårlige meldinger i lufta heller.

Sur. :(

6 kommentarer:

Gry sa...

Huff, skjønner deg så godt. Det er ingen trivelig følelse å føle seg beglodd. Eller vite at noen har muligheten til det.

Vi får i det minste håpe du får hyggelige naboer.

Hilsen en som snart er helt i skjul... Har vært 10 år på utstilling!

Ellen Walnum sa...

Her er det en del naboer, men ikke så mange som ser ned på oss der vi sitter i hagen......kjedelige greier....det er bedre å se ned på enn å bli sett ned på for å si det sånn........

hildeG sa...

Skjønner deg godt. JEg har bare hyggelige naboer, men de ser meg ikke på sitteplassen i hagen med mindre jeg inviterer dem over. Snart ser de ikke når jeg er ute og luker heller - har planta masse digre roser der det før var gjerde...

Marit sa...

Ja, det var nok ikke så hyggelig for deg, nei. Jeg har bodd 17 år i rekkehus, så jeg vet hvordan det er å føle seg beglodd. Plant en skikkelig hekk som vokser fort ;-)

Miamaria sa...

Takker for sympatien. :) Nå håper jeg at de nye naboer i det minste er hyggelige folk. Det aller verste blir nok byggeperioden, soverommet vender den veien...

Anonym sa...

De er sikkert hyggelige, kanskje hagegale, og så finnes det jo alltids impregnert materiale og armeringsmatter :-D