lørdag 7. mars 2009

Blikkstille vann!

I dag er det knallvær! Skikkelig knallvær. Det er HELT, blikkstille på sundet, bortsett fra straumen da, den vil jo alltid være der. Men det er helt vindstille. Sola skinner fra helt blå himmel. Og forkjølelsen min er ikke blitt verre enn i går. :) Dette ligger an til å bli en fin dag. :)

Jeg fikk priklet det jeg skulle i går. Jeg endte opp med å prikle alle karamelliljene, åtte stykker. Fem av dem fikk egen potte, de siste tre måtte dele ei. (Synes likevel jeg har gitt åtte spirer god plass fordelt på seks potter altså.) Så har jeg sådd 3x3x5 potter med Fritillaria pallidiflora for hagelaget. Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av alle dem ute, men får finne meg et sted. De må vel stå i noen år, antar jeg, før de blir salgbare. (Her tenker vi langsiktig! enkelte av damene våre er skikkelig kremmerdamer.)

Så er jeg litt i tvil om hva vi ser på bildet. Smg* sendte ut blodbegerfrø i fjor eller var det året før, og fant seinere en pose med asarina plasser på R, og lurte på at hun kan ha sendt feil til noen for frøene er så like. Men det er visst plantene også, etter hva jeg har forstått. Er det mulig å se forskjell når plantene er så små som dette? Ser noen som har hatt begge deler om dette må være blodbeger eller asarina, eller må jeg vente en stund til? Så langt synes jeg de ser akkurat ut som blodbegerspirene, men hvis jeg skal gi bort noe (jeg har jo tross alt nærmere 40 potter med blodbegerpotter allerede, men vil jo gjerne beholde de største spirene selv) så må jeg jo helst vite sikkert hva det er. Får legge ut spørsmål på hagegal, kanskje.

2 kommentarer:

Torunn sa...

Kos deg både med priklinger, fint vær og rosevin(om det er noe igjen :-)). Her snør det i dag!#¤%&&

Rikitg fin lørdag til deg

Torunn

Miamaria sa...

Takk for det - rosévinen ble nå jammen meg liggende i kjøleskapet den, men. Da har man noe til gode. ;)