onsdag 11. mars 2009

Det går treeeeeeigt

Det går så treigt. Det er som det ikke nærmer seg vår en gang, men det gjør det jo. Det får jeg bekreftet hver gang jeg sjekker kalenderen. Men ute? Liiite forskjell. Jeg var i hjørnebedet i dag og sjekket ståa, jeg hadde håpet at det skulle ha skjedd noe under snøen. Nå hadde det tinet fram en liten flekk (den flekken på bildet tidligere, den har blitt LITT større og kommet litt mer inn i bedet...)

Men der var det skjedd lite. Både snøklokkene og klosterklokkene står bare med grønne, spisse greier - ingen antydning til knopp å se. Antydning til knopp fant jeg 1. mars i fjor. Blomster fant jeg 14. mars... Det går treeeeeigt.

Jeg må prikle og så litt i dag, for å veie opp for det der tror jeg. Jeg var SÅ sikker på at det skulle ha skjedd noe under der.

6 kommentarer:

Rita Hogefeld sa...

HØH! Syns ikke det spøtt synd i deg. Her hos meg er det enda en god halvmeter til første bare flekk.

Så det såh!

Kristin Aurdal sa...

Føler med deg - men våren tvinger seg nok frem, okke som.....om det skulle være en trøst.
For å strø litt salt i såret...i dag var jeg en liten tur ut og rydda i ene bedet....og det titter opp spirer både her og der.
Det kommer nok mere snø her og, men heldigvis så smelter den fort.

Sigrid sa...

Stilig tulipanbilde :-)

Miamaria sa...

Rita: Det ER synd i meg. Det er bare enda litt mer synd i deg... Cirka en god halvmeter mer... ;)

New Dawn - ja, det er sååå mye lettere med litt snø, når man bare vet at det foregår noe under der! :)

Sigrid - ikke sant? Den er stein dau! :)

Mari sa...

Hehe nei jeg synes heller ikke noe synd på deg pga snømengda ;) men det var trasig at dere fikk amputert drivhustilbudet deres...

Forøverig vil jeg si at jeg liker de bildene du bruker i innlegga dine. så det så :)

Miamaria sa...

Takk for det, så hyggelig at du liker bildene. :) Har jo egen bildeblogg for at ikke bilder skal ta for stor plass her, men synes det er koselig med små bilder i innleggene og prøver å ha et i de fleste. :)