tirsdag 31. mars 2009

Full action på det meste

Dette bildet ble tatt på søndag. Da var jeg heime hos foreldrene mine og satt lenge og kikket ut kjøkkenvinduet. De har et yrende liv ved fuglebrettet, og mange fine fugler kom innom. Her har jeg plukket ut dompapen og kjøttmeisen. Dette er en dompaphunn, men hannen var også innom. Dukker sikkert opp på et seinere bilde. ;)

Full action, ja. I går var det møte i hagelaget, med Kjell Dragland fra Draglands Planteskole. Dekorative planter og årets nyheter. Det rydde inn folk, lokalet ble stappfullt! Vi var noen få ifra rekordmøtet i 2007, skikkelig bra. :) 65 stykker tilsammen, ikke verst. (Jeg hadde håpet 45-50)

Et annet felt det har vært acion på, er snøsmeltingen. Nå begynner jeg å få tro på dette her. I dag har det forsvunnet en del snø, absolutt. Det ser ut som de fleste alliumene jeg satte, som jeg trodde lå så grunt at det ikke skulle bli noe av, kommer opp. De må nok ha en del støtte siden de ligger så grunt, men det skal de da få. Ser ut som det er liv i Lupin Bep også. :) Hurra!

Hagelangs er nå sendt ut til alle medlemmer, det kom selvsagt tilføyelse allerede før vi har fått det ut i posten - men det er jo bare en fordel. (Men det ser nok litt rart ut med et medlemsblad med løs lapp inni...)

Nesten så jeg skal gå en ny tur ut for å se på snøsmeltingen.

2 kommentarer:

Berit sa...

Virkelig imponert over hvor full fres dere har fått på hagelagsmøtene. Skikkelig bra jobba! Må sies at jeg nok hadde reist noen mil for å høre Dragland jeg også.

Miamaria sa...

Ja i går var det virkelig full fres! Veldig artig når det kommer så mange.