onsdag 18. mars 2009

Pellis - pellis - pellis!

(Synges etter "rollin' rollin' rollin'")

Sånn her ser mine pelliser ut for tiden. De ser ikke AKKURAT ut som på bildet, for å si det sånn. Men jeg synes nå de er sånn passelig sjarmerende likevel... Jeg har tross alt laget dem selv... Jeg har imidlertid feilberegnet litt, når jeg nå har gitt meg dispensasjon til å teste ut én pellis i år. Det er nemlig sånn at jeg har planer om å teste ut pelliskake. Og hvordan kan man gjøre det, uten sånn pellis som har duft eller smak? Hmmm... Her må jeg enten kvitte meg med disse jeg har sådd og skaffe meg en ny sort - eller så må jeg gå helt utenom reglene og skaffe meg en til! Hmmm. Nei det er jo å gi seg fullstendig over, da blir jeg nok kraftig mobbet antar jeg.

Jeg har pakket masse melkekartonger med jord, så i morra skal jeg så gulrot. Jeg skal bare skaffe meg sand først, det har jeg bestemt meg for er lurt nemlig. Jeg skal se om det kan hjelpe på å få bladfestet til å holde seg nedi jordoverflaten - vi får se.

Har priklet et par rosenkåler til. Synes de er kule. Og så ble jeg kvitt noen blodbeger og noen blodbeger-wannabes i dag. Og en artisjokk. Nå håper jeg bare Tonemeia får en ledig ettermiddag snart, så jeg kan bli kvitt noen til. ;) Det er mye som har spirt og bør prikles her nå nemlig! Og disse blodbegerne, de vokser jo flere centimeter om dagen synes jeg. Mye kniping - jeg vil jo ikke ha stiklinger av dem heller.

3 kommentarer:

Kristin Aurdal sa...

Hver sitt problem forstår jeg.....
mine blodbeger vokser flere cm i måneden.
Nåja - tenker de også skyter fart snart - med det problemet det medfører :-)

Marit sa...

Hm, mine har brukt to måneder bare på å spire. Med den farten har jeg blomster på de til neste år... ;-)
Du er heldig som har fått sånn fart på dine. Knipe mine kan jeg ikke å ha hjerte til, for de er så små *ler*

Rekkehuset sa...

Ja, det er mange vanskelige valg..en pellis her og en pellis der blir fort mange:-) Jeg har bare to - de har overlevd vinteren på kontoret mitt og skal snart få flytte hjem. Og du, angående hvor langt eller kort verden har kommet, jeg driver stadig og prøver å få min 5-åring til å forstå at koteletten har vært en gris. Det er vanskelig å skjønne, men hun har skjønt at melken kommer fra kua og at oppvaskkluter kan strikkes;-) Hjertelig hilsen Hanne.