onsdag 20. mai 2009

Dette skulle blomstret 17. mai...

Ikke at jeg hadde planlagt det eller sånn, men jeg ble plutselig i dag obs på disse tre som står ganske nært og blomstrer i rødt, hvitt og kjempeblått! Ikke mange dagene for seint, men. Måtte legge ut bilde likevel. :) Det er en Fritillaria, småhjerte og gentiana (søte). Kult?

Har vært supert vær i dag også, men nå har det skya over. :( Ok temperatur er det likevel. Første paprikafrukt har kommet i drivhuset, pitteliten men jeg så den. Tomatene tror jeg ikke har bestemt seg om de skal like å være ompottet eller ikke, for de har stoppa litt opp synes jeg.

Eh, ja det er kanskje ikke så rart. Jeg hadde jo ras her om dagen. Dagen etter at jeg ompotta, raste det ene bordet sammen, tålte ikke vekta av 20-litersbøttene... Ooops... Men gubben raska dem ihop så godt han kunne og det ser da ut til at det har gått ganske bra. Ingen knekte eller så. Takk og pris.

Har pottet om en passiflora edulis i dag, og litt småtterier.

2 kommentarer:

akoen sa...

Nokre spennandes planter du har der. Kan hende den Dicentraen blir litt voldsom i forhold til dei andre, men det var ein fin kombinasjon.

Miamaria sa...

Ja du har nok rett i det. De andre jeg har de blir en større tue, men denne her har spredd seg i flere små, hit og dit. Det er nok Magnar som ikke har oppdratt den bra nok, den kom derfra sist Hålogalandstreff. :) Hi hi hi (Ekstra rød i blomsten.)