onsdag 27. mai 2009

Kul frøplante?

Jeg synes dette var en kul frøplante. Måtte bare ta bilde av den! Det er da en Parochetus communis. Skal være herdig her, har sett den i hager hos andre. Og frøene kommer fra Magnar, så den har vel klart seg der. Nå har den altså spirt hos meg - har to spirer, og jeg ser et frø til på lur. Er den i erteblomstfamilien tro? Spiren minnet litt.

Ugresset i staudepottene er ikke akeleier likevel. Det er valmue - og det er mye bedre, for det har jeg ikke sådd så da blir det ikke blandings. Og de er lette å røske bort også, har jeg testet ut i dag.

Har nemlig priklet de første staudene. Gentiana purpurea, hvit løvetann (Taraxacum) og en Salvie ett eller annet. (Sclarea eller noe lignende)

Det blåser. Jeg har tatt splintene ut av åpnerne og tjoret for med tau. Håper ikke sola skinner i morra på dagtid, for da blir det fort varmt i drivhuset... Det må være minst kuling her nå - fra nord. Huff. Er litt redd for minidrivhusene mine, men de står på plass foreløpig, inntil veggen. Bare det ikke blir sterkere nå så...

1 kommentar:

Miamaria sa...

Stakkar, ingen som syntes du var kul andre enn meg?