onsdag 29. juli 2009

Fy flate, den var tung! (Ny, forrige slettet)

Ikke gjort så masse i dag, selv om jeg skulka hagelagets vandring. Fikk besøk, og så måtte jeg spise middag, og så måtte jeg plukke jordbær, så måtte jeg kjøpe beger for å fryse syltetøy, og så måtte jeg levere en ladning jordbær hos noen, og så måtte jeg vanne i drivhuset, og der fant jeg altså denne tomaten endelig moden!

Den har stor helt siden blomsterknoppen faktisk. Blomsten var stor, karten var stor, og den modne tomaten er altså diger. Nå er det jo en bifftomat da, de er visst store. Men 897 gram, det er ikke verst for en tomat... (La en cherrytomat på vekta, da økte tallet med 20 gram...)

Har ikke testkjørt vekta, men jeg er så fornøyd med tyngden på denne at jeg tror ikke jeg gjør det heller, he he he.

Så nå sitter jeg her og spiser tortillachips med hjemmelaget salsa av én tomat. Det rekker til i morgen også, bare en liten smak her nå. ;) Dette er artig.

Fortsatt god temperatur ute, masse blomster som kommer ut. Pasjonsblomsten (den jeg har bare én av) har nå fått diiigre knopper. Håper ikke alle de kommer ut akkurat mens jeg er på Senja da, det blir kjipt.

4 kommentarer:

Berit sa...

Wow! Det må være det nordnorske sommerlyset som har slått til. Husker fra Tromsøtida at vi hadde mengder av flotte paprika i vanlig vinduskarm. Her sør trengs det drivhus, i vinduet blir plantene tynne pingler som knapt ville tåle en cherrytomat på 20 gram

Elsa sa...

Wow! det var tomaten sin det.
Pasjonsblomsten min har også masse knopper, men den kommer med bare en og to blomster om gangen. Så blomstringa ser ut til å vare lenge.
Sådde min i fjor og nå iår har den tatt fullstendig av å vokse.

potentilla sa...

Nesten litt nifs...

Ellen Walnum sa...

Wow det var litt av et beist!!!