lørdag 25. juli 2009

Jordbær, reker, sommer

Nå må det en oppdatering til her, nå synes gubben at jeg er slapp. Han er jo ikke hjemme for tiden, og følger med på bloggene. Men jeg har vært lite heime i det siste, og når jeg har vært det så har jeg mest vært ute, får være unnskyldningen.

Hagevandring
Onsdag var det som vanlig hagevandring med hagelaget. Denne gangen dro vi til heimkommunen min. Først på gartneri, jeg tror alle utenom meg handlet. Standard: Alle gikk med en pose planter i hver hånd og sa "jeg skulle jo ikke ha noe", he he he. Så dro vi til hagen vi skulle se - og som vanlig blei det et par ekstra hager på sparket. Mye fint å se.

Jeg ble igjen der, og overnattet til torsdag. Så dro jeg ut med robåten, og spiste blåbær og molte på holmen "min". Vannblemmer kommer fort, gitt, og uten særlig forvarsel... Så var jeg mange timer hos ei hagedame, vi spadde opp planter som hadde sådd seg her og der de ikke skulle stå, og pottet dem for neste års planteloppemarked. Over hundre planter pottet vi.

Rå konsert
I går var jeg på jobb, tok et par timer ferie som jeg brukte på å sprøyte skråninga jeg skal lage grusbed i. Etter en halvtime begynte det å regne så klart... Og det regnet til i dag tidlig... Så brukte jeg evigheter på å vanne alle plantene som står i potter (her er det faktisk VARMT for tiden!), før jeg kunne kjøre tilbake til heimkommunen på konsert. Tribute to Elvis-konsert med Vidar Busk, Stephen Ackles, Paal Flaata og noe flere musikerfolk. Veldig bra. Nå er jeg Busk-fan fra før da, så jeg var jo fornøyd bare han lekte litt med gitaren. Men mye bonus fra resten også.

Bær og andre godsaker!
Innimellom dette har jeg plukket jordbær, og laget jordbærsyltetøy. Og spiser Physalis - de er rågode altså. Må huske å ta frø av den, for sånn vil jeg ha til neste år også. Har ikke fått helt bort lusa på den, men det er i hvert fall veldig mye mindre av den. Skal ta den en runde med grønnsåpe nå seinere i dag.

For jeg skal nemlig være heime og kose meg med reker og avocado og hvitvin i dag. Helt alene. :D Akkurat nå holder jeg på å tørke stevia.

2 kommentarer:

ToneM sa...

Reker her også, men dessverre finnes det foreløpig ingen modne jordbær i hagen...
Ha en fin kveld!

Miamaria sa...

Agrylduk gjør susen! I år har vi juksa. ;) (Seinferie...)