tirsdag 8. september 2009

Stille før stormen...

Gubben har sikret drivhuset enda mer, og reipa leveggen fast i et stort tre. Vi håper det holder.

Har hatt bursdag i dag, en sånn "bakevjebursdag" så det har nå ikke vært store feiringa, men litt har det blitt. Et par Garden Girl støvler og "Primula-bibelen" har jeg fått, for eksempel. Så nå har jeg noe å lese i når gubben drar av gårde i morra grytidlig. Og iskake og besøk, og så har vi kost oss med fenalår/rømme/flatbrød nå i kveld. :D (Etter bursdagsbarnets bestilling.)

Hagelagskvelden i går var super. Helen Fredholm om klematis, roser, stauder og hagedesign, det kan man bare ikke klage på. Vant en aurikkel også. Ja, gevinstbordet bare bugnet av planter og andre grønne gevinster. Utrolig artig. Og så solgte Helen boka si og de nydelige kortene også. Jeg måtte jo kjøpe meg noen.

Håper jeg får litt bedre tid nå framover. Jeg skjønner ikke helt hvor den har blitt av i det siste.

Forresten må jeg kommentere dette bildet nærmere, et jeg la ut i bildebloggen, om/av leveggen underveis. Jeg ser et stygt bilde av rot og en halvferdig levegg - mens andre legger merke til det som er i bakgrunnen. Det er jo en fin bakgrunn, havutsikt og sau som rusler på jordet. Men for oss er det jo her hele tiden, vi SER det liksom ikke. Vi bare legger merke til når vi mangler den, utsikten.

Pussig det der.

2 kommentarer:

orchis sa...

Kommer sent, men godt: GRATULERER!
Håper stormen er snill med dere. Holder at den rufser til håret. Resten kan den la være! :)

Miamaria sa...

Takk takk - det meste står, bortsett fra en del planter som ligger langflate. :)