søndag 11. oktober 2009

Snart potetferdig, og rydding i drivhuset


På bildet ser vi gubben tar opp potet. Testa det selv, var ikke veldig morsomt men likevel bedre enn å ta opp i regn som nok ville vært alternativet om vi ventet noen dager til... Ikke bare ligger det snø, men nå er det skorpe oppå snøen også.

Og jeg som har Dix-løker som skal plantes... Jaja, det kommer snart regn som sagt, så bare å kle på seg regnhyret om noen dager antar jeg...

Jeg har også tatt en runde i drivhuset. Tomatplantene er nå fjernet, bare bøttene med jord står igjen. (Ikke bestemt helt ennå hva jeg skal gjøre med jorda nemlig.) Har tatt inn tre karamelliljer, sprayet dem først med gift (fulle av lus) og så spylt dem en runde i dusjen, så nå står de der mens jeg bestemmer meg hva som skal skje videre...

Noe er da altså gjort. Pasjonsblomsten ser fortsatt fin ut i drivhuset, blomstrer i vei videre... Hvor lenge den har tenkt til å holde på sånn vet jeg ikke - antagelig til jeg slår av varmen i drivhuset... Vel, jeg ser jo ikke noe til blomstene der uansett nå så jeg kan vel like gjerne gjøre det først som sist.

Var ellers på padletur i går, sjekk padlebloggen. :)

3 kommentarer:

primula sa...

Trodde det var bare meg...
Med snøskuffel og potetgrev fikk jeg også opp potetene i helga. Er glad jeg ikke har jordbruk som levevei...-;
Er overrasket over at det er såpass vinterlig i Vesterålen på denne tiden. Men det er nu en fattig trøst at snøen ikke bare laver ned over mitt hode for tiden! :-)

Miamaria sa...

Huff, ja du har vel enda mer snø, du fikk den før oss. Jeg håper å bli kvitt den om noen dager, så jeg får satt ned løkene - spent på om værvarslet holder.

Berit sa...

Flere medlemmer av vintergraveklubben, ser jeg. ;)
Det var ellers et usedvanlig staselig bilde!