onsdag 10. februar 2010

Ingen spirer, men diverse

Blodbegerspirene lar vente på seg, men det er jo høyst normalt. Anser det ikke for å være krise før det har gått en stund, nei.

Det romstrerer forøvrig i kjelleren, og jeg har all grunn til å tro at det er gubben som driver og snekrer meg plantebord. :) Ikke at jeg har vært misfornøyd med det gamle, å nei langtderifra. Men HAN har vært litt misfornøyd, for som fot til bordet har nemlig vært brukt en sånn stige med to "knekker" på, og den har visst vært utilgjengelig i litt for lange perioder... ;) Så nå vil han ha den i fred. Og det er helt greit for da kan vi ha mer et "plantehjørne" på det rommet og det er mye mer praktisk enn der det gamle sto. Typisk vinn-vinn-situasjon. :D

Vi har forresten begynt å nærme oss løsning på husutbygginga, og det eneste som ser ut til å ødelegges av hagen er kaosbedet som forsvinner. Og der hadde jeg måttet "renovere" snart uansett, så det er ingen krise. I tillegg, hvis vi bygger ut slik som tegninga er nå, så får jeg masse mer sørvegg. :D Omtrent dobbelt så masse. (På bildet ser vi østsiden av huset, nord er til høyre for bildet.) Det er snakk om å bygge litt mer nordover, og så bygge ut bakover i vinkel, rett bakover. Da blir i så fall plattingen liggende i et hjørne skjermet for all nordavind, hurra, og jeg kan plante og herje langs en hel vegg der. Trallallalla. Håper virkelig det viser seg å være overkommelig prismessig og at vi finner en løsning som funker i det sporer vi tegner nå. :)

Ingen kommentarer: