søndag 5. juni 2011

Drittvær legger allting flatt

Her blir det lite gjort. Det har altså blåst og regnet på dagevis nå. Jeg klippet plenen i regn her en dag, fyttirakkarn. Men vi har hatt planteloppis i hagelaget, det var en suksess til tross for skjitvær - heldigvis hadde vi høvelig oppholdsvær selv om det pøsa før og etter.

Under to uker til hagehelg. Mye som skal på plass, men vi er godt i rute forsåvidt. Det kommer til å bli kjempeskøy, håper bare vi har brukt opp drittværet nå snart. ;)

Første tomat er spist, den kom på planten i stua. Den utvikler seg sikkert fortere siden det er varmere her enn i drivhuset. Har laga granskuddsirup i dag, den ble rar. Snodig farge og pussig smak. Nei den har jeg lite tro på. Seiersløksaltet jeg laget her om dagen ble heller mislykket, brukte for grovt salt og kniven i maskinen klarte ikke å knuse det så lett som jeg trodde. Så der må jeg antagelig til med nytt forsøk.

1 kommentar:

Toyin O. sa...

Nice looking blog, thanks for sharing.