mandag 4. juli 2011

Hager skal også nytes

Det er nydelig vær for tiden. Egentlig skulle jeg nok klippet plen en runde til, men i går klarte jeg å ramle, og slå skallen på den ene steinen som var der. (Neida, jeg var helt edru.) Så i dag har jeg bare benytta finværet til å rusle rundt og kikke i hagen. Der var det kommet noen nye blomster, blant annet en Nomocharis, hurra. De er aldeles nydelige, rett og slett.

Burde nok planta jordbær, men kom meg ikke til det i dag heller. De bør jo få rota seg før vinteren.

På bildet er Rosa moyesii (tror jeg det var?), den vi var på tjuvtokt og skaffet oss for noen år siden. Da var det bare en knøtteliten sak, når står den med en hel del blodrøde, enkle blomster. Vakker!!!

2 kommentarer:

hildeG sa...

Fornuftig å ta det med ro hvis du har slått deg i hodet. God bedring! Det ser veldig fint og frodig ut hos deg :-)

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Enig at man skal nyte mer enn man skal jobbe (og man kan nyte og jobbe samtidig noen ganger!). Men lurt å ta det med ro med hodet. Jeg må ut i hagen nå for å avreagere - to dager på telefon til helsenorge for å oppdage uante ventelister....... man bør ikke bli syk i ferietiden. Da bør man kun nyte ferie, hage og være frisk! Ha en fin uke!