mandag 14. november 2011

Jeg har fått meg katt?

Det kan virke som om jeg har fått meg katt. Denne katten er ofte i min hage, nemlig. Den dreper fugler i hagen min - sikkert mus også. Den mjauer når den ser meg, og oppfører seg som om den hører hjemme her. Sitter ved trappa og mjauer når jeg kommer hjem fra jobb - og tror den skal være med meg inn. Den rett og slett later som den bor her, og har nok en plan om at før eller siden sprekker jeg og glemmer meg av, og går på trikset - slipper den inn.

Men nei, den bor ikke her. Det er ikke min katt, det er naboens. (Han med kule sauer og fjøs, den er egentlig anskaffet for å ta seg av musene der borte.) Jeg mater den IKKE. Han kan bare gi opp, først som sist. Det har han bare ikke skjønt ennå.

Sikkert fin, men jeg er allergisk.

4 kommentarer:

Giga sa...

To miłe mieć takiego gościa. Nie jest jednak miłe jak zabija ptaki, mimo iż taka jego natura. Pozdrawiam

Unknown sa...

Mulig pus synes dere har en god kjemi hehe.
Det er jo greit at de tar mus men småfugelen kan de holde seg langt unna ,du får bare fortsette å overse den ,,kansje den går lei,,

Ha en fin dag , klem Marit.

Maria sa...

Hund. Løsningen er hund ;-)

Gry sa...

Tja, har du fugler i hagen så gir den ikke opp så lett. Nå for tiden skal jo ikke folk kun ha en katt men hvert barn skal ha sin.... Har ikke katt selv men 10-15 som også tror de bor her siden jeg mater fuglene. Bokstavelig noe skikkelig dritt!