tirsdag 9. september 2008

Innhøstning av frø i full gang

Innerst i hjørnet på bildet har jeg vært og samlet frø... Et under at jeg kom meg ut igjen, fra den jungelen.

Jeg har nemlig samlet masse frø i dag. Det fine med sommeren er at den har vært tørr. Det gjør at jeg får samlet masse frø i år. Nå har jeg gått i halvannen time inn og ut med frøkapsler. Ut, klippe, inn, merke pose og fylle frø i, ut og klippe nye kapsler... Artig. :) Jeg får legge ut en frøliste seinere. Ikke at det er så spesielle sorter da, akkurat, men det er flere frø enn jeg strengt tatt trenger sjøl.

- Og så har jeg i dag fått en melkepakke i posten, ei schwær rot av løytnantshjerte fra Hajal. Takk! Den er nå plantet, med merkelapp så jeg skal vite hva som kommer opp der om våren. :) For å få plass til den måtte jeg spa opp ei stor rot av en gul sak.

For det første passet den over hodet ikke inn der med det gule, og for det andre så var den faktisk blitt veldig stor! Det ble et enormt hull der den hadde stått. Skal heller dele den i flere mindre planter, for planteloppisen neste år. Det er en bra plante, får masse blomster - men så var det at den er gul, da. Og det bedet der skal ikke ha gult i seg.

Posten hører vi ikkeno fra ennå, om løkene som skal være på vei fra Holland. 197 kilo løk, de BØR bare ikke ødelegge dem. Jeg er bittelitt nervøs for det opplegget der. Men jeg har i grunnen gitt opp håpet om å få solgt løker på hagelagets løkmøte på torsdag.

Ingen kommentarer: