fredag 24. oktober 2008

Bytteliste frø

Da har jeg en frøbytteliste. Bytter mot ting på lista over hva jeg skal skaffe meg, som foreløpig ikke er oppdatert. Dette er egenhøstede frø, jeg har ikke helt oversikt over hva som er frøekte og ikke, så man er klar over det.

Aquilegia (akeleie) buergeriana (skal være frøekte)
Aquilegia (akeleie) flabellata -07
Aquilegia (akeleie) black barlow
Aquilegia (akeleie), gulbladet
Aquilegia (akeleie), gul og rød
Aquilegia (akeleie) rød/hvit ganske høy
Cerinthe (voksurt) major, -97
Delphinium (ridderspore), høy og knall blå!
Gentiana (søte) purpurea
Incarvillea (basunblomst), rosalilla
Lupin Bep (helt sikkert ikke frøekte)
Meconopsis (valmuesøster) cambrica, enkel, oransje
Meconopsis (valmuesøster) quintuplinervia
Meconopsis (valmuesøster) Lingholm tror jeg, i hvert fall schwær (07 og 08, mix)
Meconopsis (valmuesøster) betonicifolia, hvit (neppe frøekte?)
Meconopsis (valmuesøster) betonicifolia, blå (ikke sikkert frøekte den heller da)
Oenothera (nattlys), gul -97
Primula, gul/rød blomster i etasjer (chungensis kanskje, ser ca. sånn ut)
Primula, etasje (lilla)
Primula, høy, duftende, sommerblomstrende
Primula, stor lilla
Primula, kuleprimula lillablå
Primula, kuleprimula, lillarosa
Primula liten, concholoba?
Taraxacum (løvetann), rosa/gul
Taraxacum (løvetann), rødbladet (gul blomst)
Wulfenia blechicii ssp. rohlenoe

Tror jeg er tom for disse:
Aquilegia (akeleie) William guiness (Sigrid mener den er frøekte)
Delphinium (ridderspore), mørk blå, hvitt øye (Magic fountain, bright eye) 90 cm
Aquilegia (akeleie), variegert
Aquilegia (akeleie), hvit med lime
Aquilegia (akeleie) altaica, altaiakeleie, blå
Taraxacum (løvetann), hvit

2 kommentarer:

Sigrid sa...

Aquilegia (akeleie) William guiness pleier å være frøekte. Jeg har ca en million frøplanter i hagen og alle får karakterisiske svart/hvite blomster, på tross av at jeg også har en mørkeblå akeleie et anet sted i hagen. :-)

Miamaria sa...

Perfekt!