lørdag 25. oktober 2008

Flott at det skjer noe

Ja, det skjer i hvert fall noe ute. Her ligger noen bilder fra i går, for de som ikke har sett dem. Vi ble altså møtt av en dam ute i morges, drivhustomta hadde rent full av vann i løpet av natten.

Ironisk nok så da gubben og eventyreren hadde hentet 2. lass med pukk, så gjett hva som møtte dem i grøfta her nede ved innkjøringa? 2 stk oppblåste badeballer... Ingen anelse hvor de kom fra. Men vi heiv dem selvsagt oppi damme så lenge der var vann.

Nå har de imidlertid gravd opp grøfta så vannet fikk renne ut, så har de fylt på pukk (som visstnok er 0 til hundre-ett-eller-annet), og så har de hentet singel som jeg tror de holder på med nå. Det er ett og annet jeg ikke forstår i den prosessen, men jeg antar at jeg om ikke annet blir forespurt når blundere skal rettes opp?

I dag har jeg gjort lite. Jeg har oppdatert frøbyttelista mi, men det er jo liten vist å skrive hva jeg har å bytte bort, når jeg ikke har laget liste over hva jeg vil HA. Så foreløpig er det ingen (bortsett fra en dame som visstnok har frø på vei til meg nå, du vet hvem du er) som trenger å se på den. Men jeg har nå gjort en del av jobben, i hvert fall.

Jeg skulle av gårde for å samle inn mose til juledekorasjoner, men i dette været så gikk det skeis. Ikke morsomt å gå i marka i regn, nei nei. (Bildet er fra siste solskinnsdag...)

Ellers veit jeg jammen ikke hvor denne dagen ble av. Nå er jeg så sulten at åh, men de holder ennå på ute. Hvor lang tid kan det ta det der, og hvor dyrt kan det bli? Like dyrt som resten av drivhuset frykter jeg nå... Vi brukte jo kortere tid på å få gjort om hele tomta, jo. Huffameg.

Ingen kommentarer: