fredag 10. oktober 2008

Denne vil ikke blomstre!

Jeg har jo visst at det var seint i år. Først var ikke våren spesielt tidlig ute, og så har sommeren fulgt på med fint og tørt vær, men iskald vind og lav temperatur. Så tigerlilja kommer ikke til å blomstre i år, dessverre. Dette er bilde fra et tidligere år.

Jeg har en annen lilje også. Jeg kjøpte en eller annen i år, som jeg ikke har merket. Jeg husker bare at da jeg kjøpte den, trodde jeg den skulle være veldig kul. Jeg trodde ikke at den var stor nok til å blomstre i år, jeg. Men det er den. Den bare REKKER det ikke den heller!!! Ja, jeg er sånn passelig ørlite frustrert over det der nå. Jeg skulle så gjerne sett den i år, og nå står den der altså med fin knopp - som ikke rekker å komme ut. Søren klaske, altså.

Da jeg kom ut døra på jobb i ettermiddag, var det oppholdsvær og blå himmel innimellom skyene. Jeg har bare 3 kilometer heim omtrent, men det ble altså mørkere og mørkere, og fra yr til regn til plask og pessregn. :( Menmen, så fikk jeg laget og spist meg middag, og etterpå gikk jeg meg en tur ut. Nå har jeg plassert en del potter her og der i pallekarmer. Ingen planer om å få alt ned i jord i år nei.

Så funderer jeg på om det går an å lage ferskingkurs. Har allerede laget forslag til kursplan, men de planene sier egentlig ganske lite. Jeg må lage et hefte i så fall, med nærmere innhold. Vi får se hvor lang høsten blir, hvor mye tid jeg får til overs.

Krysser fingra for ok vær i morra.

2 kommentarer:

potentilla sa...

Har fullt opp av liljer med knopper jeg også....

Miamaria sa...

Vi får krysse fingrene for neste år. Tror løpet er kjørt for 2008. :(