lørdag 11. oktober 2008

Pissregn, men opphold innimellom - som utnyttes!

Her er bilde av årets tigerlilje... Sånn bare for å ha vist den også. ;)

I dag er det kjipt vær. Vinden er ikke helt for jævlig, men innimellom regner det noe så helt fantastisk. Men så oppdaget jeg et øyeblikk at det var opphold, så jeg kledde på meg og raste ut. Fikk tatt litt bilder først, og så begynte jeg å grave ned stauder.

Fikk gravd ned omlag halvparten av Jensen-staudene, og et par rosestiklinger. Så begynte det såvidt å regne. Jaja, jeg kan jo ta en pause og gå inn tenkte jeg - og gjorde så. Ikke før kommet inn så DUNDRET det på taket - hadde jeg ventet et halvminutt (satt ned den ene ekstra stauden, som jeg faktisk vurderte å gjøre) så hadde jeg vært våt til skinnet. Og nå har det akkurat begynt å blåse kraftig i tillegg til plaskregnet. Jaja, jeg fikk utført oppdraget halvveis, det er ikke så verst.

Var en runde og kikka på hodelykter i butikker i dag. Fant ei flott ei til ni hundre kroner som jeg aldri i livet kommer til å kjøpe... Så mye bruker jeg ikke hodelykt. Ekspeditøren i ene butikken inviterte meg med på skolageret, og da vi kom inn der slokka han lyset. Ja, det var jo selvsagt lyktene som skulle demonstreres da. Den han anbefalte meg først viste seg å bare være en fislelykt, så jo ingenting der inne. Mens den til ni hundre... Åh. Den var flott. Jeg ender nok opp med mellomtingen. ;) Men det ble ikke i dag.

1 kommentar:

Ellen Walnum sa...

Det var da godt at du fikk reddet deg inn i tide. Våt til skinnet er ikke bra.......