fredag 31. oktober 2008

Frøleveranse, ferdigstøpt - HELG! :)

Ja, nå har gubben og en medhjelper støpt første runde, flere bilder i bildebloggen.

Jeg har fått beskjed om å notere et triks man bør vite om når man skal støype. Det er at når man har fylt opp og det ser ut som det fyller fint, så skal man ta hammeren og kakke litt rundt. Da synker det sammen, luftbobler tyter ut eller hvordan det var. I hvert fall så synker nivået litt og da kan man fylle på det siste, og så er det visst så mye bedre. Har han fått beskjed om på forhånd, og det så ut som det stemte bra er tilbakemeldingen på det tipset! Herved videreformidlet. ;)

Akkurat nå står to vifteovner inni det lille presenningteltet som er laget over området, for det er minusgrader ute. Var ikke bare frostnatt, men vi har hatt frost i hele dag også - første dag jeg har måttet skrape bil på tur HEIM.

Frøene fra Arp kom i dag. Har altså kjøpt to sorter bønnespirer, det har jeg aldri prøvd før. Gubben virket ikke overbegeistret for ideen, og det skjønner jeg egentlig godt... Det bildene utpå pakkene så ikke fristende ut, men. Det blir litt spennende.

Så kom pakken fra Clas Ohlson i dag, med minidrivhusene, hekksaksa og regnmåler. :) Stilig. Eneste jeg angrer litt på at gubben fikk ta det rett ned i kjelleren, jeg har jo litt lyst til å se åssen de ser ut. Jaja, de ligger jo der til våren uansett.

1 kommentar:

Randines hageblogg sa...

Du kan glede deg til minidrivhusene de er ypperlige som kaldbenker.
Lykke til videre med drivhusbyggingen!