torsdag 23. oktober 2008

To stk hageblad ankommet

Dette er altså min Delphinium Funeral Parlour som jeg har lagt tråd på hagegal om. Ikke særlig svart denne, nei.

Jeg har gått lenge og ventet på hageblader nå, i går kom endelig Hagetidend med den der flotte krukkesamplantningen til Marosa. Og i dag så kom Hagen for alle, så nå har jeg to blader. Ikke for det, jeg fant ikke så veldig mye som fenget i noen av dem, det er vel litt typisk når det er utenom sesong, men.

Ellers så håper vi å få gravd drivhustomta ferdig i det minste i løpet av helgen. Eventyreren (han som skal grave) håper det blir i morra, men gubben tror nå ikke helt på det og jeg har i grunnen avskrevet det helt. Jeg foreslo å lokke ham hit med middag men det hadde gubben allerede tenkt ut selv. Tror ikke det holder, men det er jo verdt et forsøk.

Så har jeg i grunnen sprukket i forhold til frøbestilling, ja ikke at jeg har sendt bestilling ennå men jeg laget prøvebestilling på jobb i dag så det er like om hjørnet. Jeg falt totalt for en klatrende dicentra, gul med noe rødaktig på. Ja, ikke at den går her men. Og ikke at det er dét frøfirmaet jeg skal bestille hos heller forsåvidt, men da jeg så den bestemte jeg meg for at jo, jeg skal handle frø i år likevel - nå. (Jeg visste jo forsåvidt, for jeg har bestemt at jeg skal ha rødbeter i år og da er det en fordel med frø. De kommer neppe av seg selv.)

Ellers så har det dukket opp i oversikten over mine blogger, at det er ei som følger bloggen min. Hva hun har gjort for å komme i den oversikten vet ikke jeg, men det var jo veldig koselig. :)

Ingen kommentarer: