onsdag 22. oktober 2008

Shopping, shopping, shopping!

Dagens bilde er for at Tonemeia, hvis Tele2 samarbeider i dag, skal få sjekket om den grønne larven hennes er samme sort som jeg har funnet flere av i det siste. Og om noen vet hva dette kommer til å bli så er det stas. ;)

- I dag har jeg shoppa. Det er jo sånn på hagegal at folk legger ut tips om det ene og det andre som kan handles, både i butikker og nett. Og folk blir fristet. Inkludert meg. Nå har det ligget en tråd lenge om et fint drivhus de selger på Clas Ohlson, til redusert pris. Og jeg har lurt på om det er noe poeng å kjøpe minidrivhus, nå når jeg er i ferd med å få _skikkelig_ drivhus. Men så sto det plutselig det ene og det andre som dette kunne brukes til, og vips så jeg nytten i det. Og så kikket jeg etter hva slags andre ting og tang de kunne ha der, det er jo snart jul.

Vips så hadde jeg funnet et par kalendergaver for en kollega, så var hun med å spleise på porto... Og jeg fant en hekksaks som går på batteri, hadde til og med hørt merkenavnet (Bosch) før. SMS til gubben, han var med. Ja nå vet jo ikke jeg hvem av "mine" som leser dagboka her, det kan jo være noen julegaver der, men jeg har da kjøpt både stylter, hoppeballer og væreksperimenter... (Det siste var riktignok for min kollega.) I tillegg til 3 minidrivhus, 1 hekksaks og 1 regnmåler... Sånn går det.

Og ennå har jeg ikke sprukket i forhold til frøbestilling. Det går faktisk HELT fint, men jeg lurer på den dagen jeg setter lokket på frøboksen min evt. fjerner den fra stuebordet... ;) Her den står nå er den en fin påminnelse - trenger eeegentlig ikke mer frø nå.

Så er jeg ennå litt snurt for hun kjipe (griske) dama som ikke ville selge meg gyngestolen. Men jeg skal finne en finere OG billigere gyngestol bare for dét. Men nå står det ikke om, nå kan jeg vente til jeg ser om jeg faktisk får plass i drivhuset... ;)

4 kommentarer:

Tove sa...

Kjekt med litt shopping :-)
Har laget frøpakke til deg i dag i tilfelle du får frøabstinenser ;-)

ToneM sa...

Det kan se ut som det er samme larven, ja. Både farge og fasong stemmer godt. Men hva med størrelsen? 'Min' larve var ikke særlig stor, kanskje bare vel 1 cm.

Ellen Walnum sa...

Kan du tenke deg noe så deilig som å få shoppet skikkelig fra seg sånn innimellom?:-)

Miamaria sa...

Tove - supert! :) Skal ordne en i retur men det tar sikkert litt tid.

Tone - Jeg husker ikke helt hvor stor den var, men den var nok over 1 cm lang, nærmere to. Ganske tykk. Men de lå sammenkrøllet, så ikke så greit å se nøyaktig.

Ellea - nei, det var akkurat dét som måtte til i går. Men om man har shoppet fra seg? He he he, det spørs om jeg kommer over flere fine tilbud, det. ;)