søndag 30. november 2008

Snø, bestilling, amaryllis, glemsomhet...

Jeg lurer på om snøen er kommet for å bli, at dette blir en snøvinter. Jaja, om så er så blir det jo snødekke og det skal jo være bra. ;) Det er i hvert fall vinterstemning ute fremdeles, det er sikkert. Temperaturen varierer, men kommer lite over null for tiden.

Vurderer bestilling fra Grønt Fokus. Det vil si, jeg skal bestille, for jeg skal ha sånne automatiske lukeåpnere. Og så kan det være kjekt med opphengsdingser, undervanningsbrett og diverse jeg finner - i dag oppdaget jeg at de har undervanningsbøtter. Jaja. Vi får se hva det blir, jeg synes det er litt dyrt med porto. Men den må jo betales uansett hvis jeg skal ha de der lukeåpnerne. (Lurer på om de har like gode åpnere andre steder.) Jeg må jo ha det.

Vi har vært på besøksrunde i dag, blant annet til svigerbestemor. Hun hadde en rød og en hvit amaryllis (Hippeastrum), og jeg prøvde meg på litt bilder. Synes særlig de røde er så fantastisk flotte når de er på vei til å folde seg ut. Litt grønt og mye rødt. Veldig fint.

Jeg glemte forresten på fredag, å fortelle hvordan dagen egentlig hadde vært. Glemsom, kan man oppsummere kort:
1. Hent salaten jeg skulle ha til lunsj, sett fram for å ikke glemme den.
2. Kjør på jobb - halvveis - snu for å hente salaten som står midt på bordet hjemme...
3. Ta med telefonen som lå ved siden av salaten og også var glemt...
4. Parker på jobb for seint (siden jeg var etter ruta før jeg snudde), og ta med inn - nei, kosten var også glemt hjemme ja.
5. Gå opp på spiserommet, sett salaten i kjøleskapet og spis - nei, hodepinetablettene glemt nede ja. Ned og hent dem, og et dem.
6. Jobb osv., glem diverse underveis i jobbinga (jevnlig), kjør heim. (En snill kollega kosta front- og bakrute for meg... Hun hadde kost, nemlig, som ikke lå hjemme.)
7. Kjør til butikken - nei, dunk dunk, stopp etter noen hundre meter. Gå ut og hent lederen til motorvarmeren, for den hadde jeg glemt å ta ut så den hang fast under bilen...

Gubben mobber meg og sier at vi burde ha en lengre motorvarmerledning, en som når helt inn til jobben... Jeg har nemlig gjort dette én gang før (et annet år!), så nå heter det når han forteller det at "hun har en tendens til". En gang i året, da har man en tendens. Ok.

Verre er det når man har en "tendens" til å glemme det aller meste i løpet av en dag... Huff.

3 kommentarer:

Rita Hogefeld sa...

Noen dager er bare sånn.....

Og glemsk kan vel gubben også være, tenker jeg ;)

elle-melle sa...

Godt å høre at fler enn meg kan glemme.
Kanskje det har noe med at fokus er et annet sted og på andre ting?

Ellen Walnum sa...

Hobbbydrivhus har de samme lukeåpnerne. Der er frakten kr. 199,-uansett hvor mange artikler du bestiller. Du finner dem her:
http://www.hobbydrivhus.no/luker.html