søndag 1. februar 2009

"Noe hemmelig, godt i kjøleskapet?"

Nei, jeg har ikke noen hemmelige godterier i kjøleskapet. Derimot var det riktig observert at jeg lusket meg snikende bort til kjøleskapet og stappet noe hurtig inn der - noe hemmelig. Skuffelsen var nok passelig stor da han oppdaget at det ikke var godterier, men frø! Ha ha ha! Jeg har sådd litt mer i dag, og to av sortene sår jeg i vermiculite/ziplockposer i tillegg til i potte ute. Så får vi se hvordan det går.

Gubben har vasket vinduene utvendig i dag. Straks finere utsikt... Jeg har måket mer snø over staudepottene ute, og så har jeg tatt en kjapp runde i hagen. Peonspirer stikker røde opp av bakken, de er fine. Så oppdaget jeg noen frøkapsler sprikende, fulle av frø! Hm, tenketenke, hva søren var det som sto her! Jo!!! Det var de flotte irisene! De som jeg kaller for Lofoten-iris, for vi i hagelaget som var på tur i Lofoten for et par år siden, fikk sånne hos hun ene vi besøkte der. De blomstret første gang i 2008, og var aldeeeles nydelige. Så disse frøene har jeg store planer om å så... ;)'

Jeg har sådd litt i dag, som såvidt nevnt. Sålistene er oppdatert nå. Jeg er nå passert 40 blodbeger, hvis jeg klarer å drepe alle og blir uten, så blir jeg regelrett forbannet. Nå er jeg bra sikker på å få blodbeger så det holder i år, nemlig. Og til maaange andre også kanskje... ;) Den fjerde geraniumen er i ferd med å stikke hodet opp nå, og blomkarsene jeg skal prikle på ferskingmøtet spirer i flokk nå, så jeg bare håper de blir store nok på en drøy uke. Tror det går bra.

Ellers, i går var det oppe i 8-9 varmegrader, og det er definitivt plussgrader i dag også. Det ser imidlertid ikke ut som det blir noe drivhusordnings, det var teoretiske muligheter for at den overskytende massen skulle bli kjørt bort i helga, men maskinmanen har nok andre ting som frister mer.

Jeg er fortsatt storfornøyd over bladet fra SRGC, det var så masse fine bilder i det. :)

Ingen kommentarer: