tirsdag 14. april 2009

Fancy dingserier, hemmelig

Egentlig (nå fløy storspoveparet ca. 2 meter bortfor stuevinduet mitt! Stilig!) liker jeg ikke sånne trådløse dingser som sender signaler og rariteter gjennom luften, jeg vil ikke ha sånt i huset. Det er evig nok med mobiltelefonen, det klarer seg i massevis.

Men, nå var jeg i en butikk og skulle kjøpe sånn termometer for å måle maksimum og minimum i drivhuset. Og i den butikken var det bare to. Det ene så skikkelig crappy ut, men kostet likevel en hundrings. (Så mest ut for å burde koste en tjuekroning.) Og så var det denne her - med en base, og en dings man kan plassere mange meter unna - vanntett - og som da kommuniserer. Altså: Jeg kan nå ha ett termometer på planterommet, som viser temperaturen både der og i drivhuset! Det virket bare så genialt der i butikken jeg kom på det, at jeg glemte de der ekle signalene et øyeblikk.

Har vært ute i drivhuset og plassert remote'n. Det var kjempefuktig der. 14 grader. På planterommet er det 16. Oppdaget at jeg har krøllet det til med lyset der i det siste, har prøvd å gjøre om på det. Plantene må ha hatt alt for lite lys i det siste, etter hva jeg kan forstå.

I hvert fall, jeg har gjort et fancy innkjøp, og foreløpig funker det. :) Godt fornøyd. (Helt til gubben leser dette og skal ha tusen andre trådløse dingser inn i huset.)

2 kommentarer:

Elsa sa...

Sånt trådløst termometer er helt uunnværlig. Det vil du oppdage når du har drivhuset fullt med planter og utetempraturen går ned mot kalde grader. Har hatt et sånt i drivhuset siden jeg tok drivhuset i bruk for noen år siden.
Jeg har også investert i en god bordvifte som jeg har i drivhuset for å hjelpe på luftsirulasjonen nå når drivhuset er fullt med planter og utetemperaturen ikke tilsier at det kan stå åpent for lufting hele døgnet.

Lykke til med drivhuset ditt MiaMaria:-)

Ellen Walnum sa...

Helt enig, et slikt termometer er et must! Det er også viktig at jeg kan lese av både minimums og maksimums temperatur det siste døgnet.