onsdag 15. april 2009

Slitsom dag

Dagen i dag begynte egentlig i går kveld, da jeg ikke fikk sove... Sovnet - mareritt, dårlig søvn. Så våknet jeg en knapp time før jeg eeegentlig skulle opp, av en innbilt bil som kom på besøk. Så det var veldig lite søvn. Så var det opp på jobb, og etter et par timer av gårde i begravelse.

En times kjøring hver vei, så skal man være i god tid og så er det kirke og kirkegården og minestund, så det tar sin tid. Så nå er jeg passelig sliten, håper jeg da sovner på et BLUNK i kveld! Det var ikke aller nærmeste familie, men det er nå trasig likevel. Ikke et ungt menneske heller, noe man gjerne finner ekstra vanskelig - men det er ikke noe særlig at en hel generasjon liksom er i ferd med å dø ut... Ikke mange igjen av de der "gammeltantene", blir stadig færre.

Sjekka termometeret i dag. Hva det sto i morges er jeg noe usikker på, jeg var jo så trøtt. Men da jeg kom heim i ettermiddag var det nesten 30 grader i drivhuset. (Har jo ikke fått på de automatiske luftelukene, iflg. gubben passet de ikke sånn som de kom, det må fikses noe først.) Det er ganske varmt, så jeg bør nok ikke sette ut noe der før de lukene kommer på - ikke staudepottene en gang.

Ellers ser det bra ut på planterommet, der vokser, gror og spirer det. Mangold har spirt, og noe mer som jeg ikke husker men som nok er i noe kålfamilie tror jeg. Den ene pereziaen ser ut som på bildet - helt riktig vintergrønn. Den andre kommer i neste innlegg... Den er ikke like grønn. ;)

Ingen kommentarer: