onsdag 13. mai 2009

Min søte, lille draba, sjekk den!

Sjekk denne lille saken. Utrolig, den er sååå liten, men likevel står den med stengel og knopper. Fantastisk. Draba paysonii heter den. På Magnar sin side kan man se hvordan den egentlig skal se ut... Utrolig altså, jeg måtte le da jeg så den. En skikkelig nærsyntplante.

I dag har jeg vært på dugnad med hagelaget. Og så har jeg spadd opp det mest verdifulle i septikbedet, for i morra er det Klodrik og Klodrian Septikus kommer på besøk. Må ringe i morra og gi dem et par (klare) beskjeder, tror jeg. Ser ikke ut for at gubben rekker heim i tide, så. Orker ikke å ta fri fra jobb for å passe på dem, selv om det hadde vært interessant å se hvordan de fikk til kunststykket de presterte forrige gang. Men ikke sikkert de tar en reprise. (Svart jord over det meste, men de trampet AKKURAT der det sto noe, og knakk alle kvistene + knopp på den mest puslete rosa, blant annet.) Så ut som Labbetuss hadde vært der.

6 kommentarer:

Sine sa...

Helledussen så søt denne var. Jeg hadde sikkert ikke sett den engang jeg.

Nå venter jeg spent på at de hvite alliumene skal springe ut. Gleder meg masse.

Hanne~Rita sa...

Septik-snusmumrikkene tror jeg bruker styrke 14 i brillene! Ikke mye igjen etter at de har vært å gjort jobben..tror ikke de har mye til overs for levende vekster..tråkker spesielt der de ikke skal! Tro om de har med seg jordfres?

Berit sa...

Krysser fingre for at det meste overlever Klodrik og Klodrian!
(Elsa har forresten et lite basseng oppå septiken som bare kan løftes vekk når en skal tømme. Smart!)

Berit sa...

Glemte å kommentere drabaen i farta. Meget nusselig! Så små planter har ikke en sjanse hos meg, de blir vekk i ugraset.

Miamaria sa...

De blir nok fine de alliumene dine, Sine! Mine står også ganske store nå, de som har kommet lengst, gleder meg noe innmari!

Drabaen levde forøvrig farlig der den sto, sånne små "mosedotter" pleier jeg å ta opp og snu opp/ned. ;) Men jeg stusset på den "pinnen" som sto opp midt i - heldigvis.

Klodrik og Klodrian har vært og tømt, nøye overvåket. Ingen stor skade skjedd.

Ellen Walnum sa...

De var da skrekkelig nusselige. Synes sånne små nærsyntplanter er et at naturens under jeg:-)