søndag 7. juni 2009

For en fantastisk helg!

He he, ja denne karen er kanskje for mange ikke akkurat betegnende på den flotte helga jeg har hatt, men jeg har altså for første gang i mitt liv sett en levende liljebille! Den var veldig søt, men jeg har jo sett bilder av hvordan den holder på, så jeg liker den ikke likevel. Men utseendemessig - kul.

Helga har vært super. Først litt feriering fredag, og så opp til Soria Moria-hotellet (de sier at det ikke er så fancy som det høres ut for). Der traff jeg flere kjente, blant annet hagegale som Magnar, Marosa og Oddrun. Det ble en hyggelig kveld, fikk noen gode ideer fra andre hagelag også.

Så var det utdelingen lørdag formiddag og Ramme gård som jeg har skrevet om før - og så en jubileumsmiddag med taler på taler på taler og noen av dem var laaange - fire timer varte det. Da var jeg så trøtt at jeg gikk nesten rett og la meg.

I dag var det tidlig opp, pakke, kulturinnslag med Toralf Maurstad - og så stappet jeg og Marosa oss i bilen og satte kursen mot Tøyen. Nordmenn burde lære seg definisjonen av et nanosekund - nemlig den tiden det tar (bør ta, he he) fra det blir grønt lys til bilen er i fart!!! Travle hagegale har ikke tid til å vente på treiginger!

Fikk sett meg litt rundt i botanisk hage, og så sto jeg på stand for Hagegal. Det var artig, mange som kom innom standen. Blå valmuesøster var superpopulær, ha ha, her er den jo så vanlig. Der nede er den visst eksotisk, noen har jo prøvd å forklare meg det, men nå TROR jeg på det også, he he.

Dessverre fikk jeg ikke sett meg rundt så mye som jeg ønsket, og langbordet rakk jeg knapt å sitte ved. Menmen, da har jeg kanskje unnskyldning for å komme meg nedover et annet år også... Jeg er da liksom ikke ferdig. ;) Artig var det i alle fall.

Kom heim velberget med diplomet, og alle plantene klarte seg også fint. Physalisen har fått ny og større potte, og småplantene av variegert julerose og fotblad er også kommet i potte midlertidig. Skal snarest finne sted i bed å sette dem, men det blir ikke i kveld. ;)

Ingen kommentarer: