tirsdag 16. juni 2009

Jeg vant, jeg vant

I går kveld var det storkveld i hagelaget, med Tommy Tønsberg på besøk. Det var veldig koselig. Fine bilder hadde Tommy, og det var god stemning i salen. Nesten femti fremmøtte, akkurat passelig for det lokalet vi bruker.

Bildet viser gevinstbordet. Sånn mener jeg et gevinstbord bør se ut. Masse planter, og noen "grønne ting". Én eneste ikke grønn gevinst, en middag for to - ikke dumt det heller, man må jo ha mat imellom hageøktene. ;) Ellers var det alle mulige fine planter, Gentiana acaulis skimtes foran der blant annet. Den er virkelig flott.

Jeg vant dessverre ingen av plantene, men da vi trakk siste gevinsten som var Tommys staudebok av i år, drøyde det før noen ropte ut. Hm, kanskje greit å sjekke sine egne årer for sikkerhets skyld? - YES, der var den!!! Jippi! Da har jeg Tommys staudebok, hurra! (Nå skal det sies at jeg visst egentlig skulle hatt den, for den ble delt ut da jeg var i Oslo - men antagelig var jeg på Ramme akkurat da... Så teoretisk vant jeg da egentlig min egen bok, he he he.) Tommy har selvsagt signert den. :)

Nå er det da sommerferie i hagelaget, sett bortsett ifra hagevandringene som er hver onsdag hele sommeren. Men ingen flere hagelagskvelder eller turer før vi begynner på igjen 22. august.

Det er litt deilig det også, det kommer nok min egen hage til å nyte godt av. Forhåpentligvis...

3 kommentarer:

Gunn M. sa...

Gratulerer kjempemasse! Den får du sikkert kost deg med. Og tenk så fin den blir å ha når det er vinter og man drømmer om hagen ;o)

orchis sa...

Gratulerer med gevinst! Tipper den får eselører ganske raskt :)
Ha en fin dag!

Miamaria sa...

Å nei, kan ikke ha eselører i den fine boka! Veldig fin bok det der, superglad jeg har fått den. Men jeg har ikke rukket å se i den ennå...