søndag 5. juli 2009

Denne er dau nå

Denne her har daua i dag. Begge to ble drept etter bildetakinga. Jeg syntes rett og slett at det ble litt i frekkeste laget! Grrr.

I dag har jeg vært på det supre gartneriet som har så mye kult. Blant annet fant jeg Anacyclus depressus (stilig navn!) der, og oppdaget dermed at jeg hadde den selv! Jeg må ha blandet noe lapper. Kul er den i alle fall.

I går hadde hagelaget planteloppemarked - et lite et. Vi hadde med en henger planter, og hadde lotteri. Fylte på også, så det ble nok solgt en drøy henger. Og så blir jo folk så glade når de vinner! Jo, lotteri med fine, hagerelaterte premier, det er god reklame. Fine primulaer og forskjellig annet snacs. :) Jeg vant ikke noe, men bestemoren min vant to, så det er bare å håpe at hun feiter opp den jeg ikke har fra før så den kan deles en liten bit av etterhvert. ;)

Gubben har holdt på med nettingen for jordbæra. Nå er det ikke superlenge til jordbær og det er jo viktige forberedelser for å få ha den i fred for fugler. Jeg har pakket en plante som skal sendes til Hadeland, og så har jeg ordnet en pallekarm og plantet til med småplanter. Priklet noen akeleier også, Aquilegia viridiflora Chockolate Soldier.

3 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Så kjedelig med planter som dør. Hvordan ble de drept da?

Miamaria sa...

De ble drept under helen min. Hadde ikke hansker så da fant jeg det som beste metode for å bli kvitt sneglen uten å måtte ta i den...

Tove sa...

Som du står på :-) Flott at loppisen ble bra.