søndag 26. juli 2009

Vanner i sola, eter jordbær og sånt

I dag er det skikkelig sydenvær. Sånn at man går rundt i bikini og svetter. Jeg er stappmett på jordbær til enhver tid. Skikkelig sommer, dette er det man venter på hele vinteren.

Jeg vanner selv om det er steiksol. Jeg må. Ikke at jeg ikke kunne vente til kvelden, men da kunne jeg jo ha glemt det. Bedre med vann i sola enn intet vann. Samler frø, og pusler litt rundt her og der. Småluker ugress. Planlegger for seinere.

Bildet i innlegget er av alperipshekken som har krypjonsokkoll som dekke under. Bakom kommer steinhaugen fram. Det ser frodig ut for tiden.

I en boks har jeg en akeleielarve. Den har til og med fått mat. Jeg vil vite hva de skal bli for noe, så jeg skal prøve å ta vare på den. Hvor lang tid tar det egentlig før det blir noe ferdig insekt? Sikkert for lang tid for tålmodigheten min uansett da, men.

Sa jeg at jeg sprøyta runde to i går kveld? Gjorde i hvert fall det. I skråningen der det skal bli grusbed. Vet ikke når, men en eller annen gang. Og da bør det ikke være masse ugress der fra før.

Ingen kommentarer: