lørdag 26. september 2009

Skittvær, regn og gufs

Jeg har fått etterlysning, det skrives visst lite her sies det. Enig i det. Årsaken er rett og slett at det ikke skjer en skitt på hagefronten - det er skitthøstvær. Regn. Vind. Orker ikke være ute. Burde rydda drivhuset. Burde sortert stauder, og satt mesteparten til overvintring i potter ett eller annet sted. Tømt potter.

Håpet å få gjort noe i helga. Har tatt inn en karamellilje som skal til å blomstre, den er nå spylt for lus og sprayet i gift (motsatt rekkefølge egentlig), så skal den få komme inn i stua etter litt temperaturtilvenning. Håper den ikke kaster knoppene. Den er veldig fin.

Akkurat nå sitter jeg og venter på en dame som skal komme med kajakk til meg. Kjøper brukt, med alt av utstyr. Endelig. Kanskje kommer jeg meg i gang, har regnet ut at det nok antagelig er sju år siden jeg tok kurs... Da er det muligens på tide å faktisk gjøre noe med saken? ;) Her går det visst ikke så fort i svingene...

Eneste hagerelaterte er at vi har hatt litt møtevirksomhet i hagelaget, messestandplanlegging og styremøte. Hagelagskveld blir det nå på mandag, med skravling og bytting. Håper noen kommer, jeg tror det kan bli koselig. :) Gratis frø deler vi ut, og noen narcissløker. :)

Nå viser regnradaren til Yr.no at det skal være et helsikes regn her et par timer, men så skal det klarne opp. Da er det nok blitt for mørkt til å padle, og uansett er det nok for mye vind til å ta første testtur tror jeg. Men for en testtur på plenen BØR det kanskje være mørkt, he he he. Velvel. Nå skal damen være kommet av ferga, og på tur full fart hit i bil med kajakken på taket. Dette blir skøy.

Jo, så fikk jeg frø fra Akoen i går, det er jo litt hagerelatert. Noe Heucherafrø blant annet, på tide å så det igjen tenkte jeg. Og så venter jeg på Jensen-løker, og de sier ryktene skal være på vei til landet nå. Bare å forberede kontoen på et større uttak, he he.

Ingen kommentarer: