fredag 16. oktober 2009

Yes, da var jeg i hagegang igjen!

Har ikke fått gjort noenting i det siste, i går regelrett glemte jeg av at jeg skulle plante løk etter middag. Men i dag husket jeg det, og nå er alle sortene utenom Anemone nemorosa (de måtte ligge litt i vann først) og krokusene (de går fort å sette) kommet i jorda. HURRA! (Så kan jeg handle flere i morra, hi hi hi hi. Dette var bare Jensen-løkene.)

Gubben har imidlertid vært enda mer effektiv i dag. På tur heim fra blodgiving fant han på å dra innom en plass hvor ei meget hjelpsom dame leita fram 10 isoporkasser de egentlig ikke hadde. (Han forklarte jo da hva de skulle brukes til så klart.) Så nå har jeg isoporkasser! Med lokk.

Han har også tømt krukker og tatt inn, så nå er det meste rydda inn for vinteren.

Ellers så er det kjekt å se at selv etter så masse regn som vi har hatt nå, så er jorda ok både i Magnar-bedet og ikke minst i murerbaljene som er satt ned atmed drivhuset. Det renner godt unna, det tegner bra for overvintring. Satte ned noen løker i baljene også, greit at våren kommer først der den kommer tidlig så blir det dobbelt så tidlig - på en måte.

Så har jeg tatt opp gulrot, løk og rødbeter, det var vel på tide... Sneglene har forsynt seg irriterende masse av gulrota, de har virkelig hatt fest i år. :(

Ellers så er bildet av steikomn-potet, vanlig og blå kongo... Den blå ble jo litt kul og litt rar og tja... ;)

Nytt fotoapparat var på Fauske i går, det BØR gå an å få det ut av posthuset i morra ellers blir jeg drita sur. Og så håper jeg på såpass vær at jeg kan få sortert en del planter for overvintring, satt ned noe OG padlet minst en tur i helga. Lov å håpe? ;)

2 kommentarer:

krepsemor sa...

Det er kjekt å få ryddet opp ute! Så heldig du er som har fått tak i isoporkasser! Jeg har bare 1 sånn.
Vet du? Å plante løker i krukker er lurt! Jeg har jo hatt sommerblomster i murerbaljer i sommer, og der er fortsatt jord i de, så da setter jeg løker der! Hmmm, det var smart faktisk! Jeg har masse påskeliljer og krokus! Ha en flott helg!

Miamaria sa...

Da blir det noen fine murerbaljer hos deg til våren. ;) Ha en flott helg du også. :)