lørdag 13. februar 2010

En diger orkide

Fredag kom gubben heim med en orkidé. Det vil si, den var allerede heime da jeg kom heim - men det visste jo ikke jeg. Den var nemlig satt inn på planteroterommet, og gubben prøvde å lure meg inn der for overraskelse ved å skulle ha meg til å se på plantebordet. Nå var det imidlertid ikke skjedd mer med det bordet siden sist jeg så det enn litt maling, så jeg var ikke så veeeldig interessert. Men til slutt fikk han meg inn der og da sto den der - en diiiger orkide som jeg har vist ham på blomsterbutikken tidligere. (Men da syntes ikke han den var noe fin...)
Blomstene er kule, og fargen likeså. Burgunderrødbrun. På baksiden av blomsten er det litt grønt, stilig. Og så får den mer "normale" blader på, fra noen klumper, så den ser ikke ut som disse som "alle" har. (Ikke jeg, har aldri hatt en sånn faktisk.)

Diger potte var det på den også, og tre blomsterstengler fulle av blomster. Jeg vet jo ikke helt hvordan denne skal stelles, men det får nå bli som det blir.

2 kommentarer:

ToneM sa...

Vakker orkidé! Det ser ut som en cambria, kan det stemme?

Miamaria sa...

Ja det stemmer i hvert fall med lappen som fulgte med. :)