onsdag 10. februar 2010

Huskeliste 2010

Man må vel lage seg en huskeliste, ting man har lyst til å få gjort i 2010. Ingen MÅ-liste, men det er jo kjekt med alt man får gjort... ;)

Anlegge grusbed i skråen opp mot drivhuset

Plante klatreplanter ved drivhusleveggen

Plante ferdig i baljene langs drivhusveggen

Gjøre ferdig den lange skråen og plante til!

Plante flere jordbærplanter, kanskje fjerne de gamleste

Lage bjørkebladsaft

Lage granskuddsirup

Lage einebærlakris

Lage geitramssaft

Lage syrinsaft

Lage rosegelé (sammen med hagelaget?)

Lage løvetannsirup

Sove ei natt ute i hengekøya

6 kommentarer:

Tove sa...

Det var utrolig mange planer. Jeg hadde vært fornøyd om jeg hadde hadde fått gjennomført halvparten ;-) Tvi, tvi. Dette fikser du nok :-)

krepsemor sa...

Det ser ut som du har en del ambisjoner! Skummelt å få det på trykk, for da MÅ det gjøres ;o)
Grusbed i skråning, ja, det har jo jeg også planer om, bare jeg får gubben med på det! Jeg må ha hjelp, og jeg må ha grus! He-he!
Lykke til med alle dine planer!

RandiF sa...

Granskuddsirup, ja!! Godt du minte meg på det.... :-)

Mari sa...

Fin liste Miamaria :) Moro med alt en kan spise ;)

Blei nyskjerrig på disse baljene dine, skjærer du bunnen av dem eller lager du bare hull?

Mia sa...

Planer er bra att ha, några brukar jag också få genomfört. Geitramsaft låter spännande. Men den sista, den måste du ju verkligen få gjort, vad härligt om sommaren blir torr och varm, sova en natt i hängmatta :)

Miamaria sa...

Jeg bruker også å få NOEN planer gjennomført. :) Alle blir det nok så langt ifra - en del av disse er jo bare overført fra i fjor, he he.

Baljene har jeg bare laget hull i, men mulig jeg burde ha skjært bunnen av eller hatt større hull. Dette er første vinteren, så om noe overlever og kommer opp igjen til våren det kommer det oppdatering på etterhvert...